Szauna és sófal

Szauna
és sófal

Várunk pihenő részlegünkben
Pihenő részlegünkben, sófallal és Infraszaunával várjuk azokat a vendégeinket akik szeretnének egy kicsit ellazulni edzés után.

Miért az infraszauna?

Várunk pihenő részlegünkben

Az infraszaunát bekapcsolás után akár azonnal lehet használni, míg a finn szaunának elég hosszú idő kell a felfűtéshez. Legtöbbször 30-60 percet is kell várni amíg beülhetünk egy hagyományos finn szaunába.

Az infraszaunát egy kis idő után, akár minden nap lehet használni (maximum napi 1x), a finn szaunát viszont heti 2 alaklomnál többször nem ajánlatos, hiszen sokkal jobban megterheli az ember szervezetét.

Az infraszauna levegőjének hőmérséklete alacsonyabb, (legalábbis ahogy a legtöbben használják) nagyjából 40-60 °C között lehet. Ezt mindenki beállíthatja magának. A finn szauna hőmérséklete akár ennek a 2x-ese is lehet, valamint a páratartalma is sokkal magasabb.

Az infraszaunában 2,5-szer rövidebb idő alatt lehet elégetni ugyanazt a kalóriamennyiséget, mint finn szaunában. Ezért remek kiegészítése lehet akár egy fogyókúrás programnak is.

Az infraszaunát sokkal szélesebb korosztály használhatja, mint a finn szaunát. Egészen fiatal kortól, egészen idős korig ajánlott, ugyanis az infraszauna sokkal kevésbé terheli meg az ember szervezetét, mint a finn szauna.

Az infraszauna jótékony hatását az infrasugarak okozzák, ami(k) a bőr mélyebb rétegeit éri(k) el. Az infrasugarak ugyanis néhány milliméter mélyen behatolnak a bőr alá és belülről melegítik a testet. Ezzel szemben a finn szauna kizárólag a meleg levegővel és a magas páratartalommal dolgozik.

Mind a finn mind az infraszauna nagyon egészséges. Ugyanakkor az infraszaunában keletkező verejték csupán 70-80 százaléka víz, a maradék az emberi szervezetre káros anyagok együttese, tehát salakanyag. Ezért is használják sokan az infraszaunát méregtelenítésre. Ezzel ellentétben a finn szaunában a verejték kb. 98 %-a csak víz.

Bár a finn szauna is jót tesz a bőrnek, közel sem annyira mint az infraszauna. Éppen ezért az infraszaunát sok hölgy használja kifejezetten a bőrre gyakorolt feszesítő hatása miatt.

Az infraszaunát bekapcsolás után akár azonnal lehet használni, míg a finn szaunának elég hosszú idő kell a felfűtéshez. Legtöbbször 30-60 percet is kell várni amíg beülhetünk egy hagyományos finn szaunába.

Az infraszaunát sokkal szélesebb korosztály használhatja, mint a finn szaunát. Egészen fiatal kortól, egészen idős korig ajánlott, ugyanis az infraszauna sokkal kevésbé terheli meg az ember szervezetét, mint a finn szauna.

Az infraszaunát egy kis idő után, akár minden nap lehet használni (maximum napi 1x), a finn szaunát viszont heti 2 alaklomnál többször nem ajánlatos, hiszen sokkal jobban megterheli az ember szervezetét.

Az infraszauna jótékony hatását az infrasugarak okozzák, ami(k) a bőr mélyebb rétegeit éri(k) el. Az infrasugarak ugyanis néhány milliméter mélyen behatolnak a bőr alá és belülről melegítik a testet. Ezzel szemben a finn szauna kizárólag a meleg levegővel és a magas páratartalommal dolgozik.

Az infraszauna levegőjének hőmérséklete alacsonyabb, (legalábbis ahogy a legtöbben használják) nagyjából 40-60 °C között lehet. Ezt mindenki beállíthatja magának. A finn szauna hőmérséklete akár ennek a 2x-ese is lehet, valamint a páratartalma is sokkal magasabb.

Mind a finn mind az infraszauna nagyon egészséges. Ugyanakkor az infraszaunában keletkező verejték csupán 70-80 százaléka víz, a maradék az emberi szervezetre káros anyagok együttese, tehát salakanyag. Ezért is használják sokan az infraszaunát méregtelenítésre. Ezzel ellentétben a finn szaunában a verejték kb. 98 %-a csak víz.

Az infraszaunában 2,5-szer rövidebb idő alatt lehet elégetni ugyanazt a kalóriamennyiséget, mint finn szaunában. Ezért remek kiegészítése lehet akár egy fogyókúrás programnak is.

Bár a finn szauna is jót tesz a bőrnek, közel sem annyira mint az infraszauna. Éppen ezért az infraszaunát sok hölgy használja kifejezetten a bőrre gyakorolt feszesítő hatása miatt.

Hogyan használd?

Várunk pihenő részlegünkben

Előtte igyál vizet

Szaunázás előtt fél órával igyál meg körülbelül fél liter szénsavmentes ásványvizet, szaunzás közben viszont ne fogyassz folyadékot.

Előte ne egyél

Fontos, hogy ne teli hassal ülj be a szaunába. Legalább másfél órának el kell telnie az utolsó étkezés és az infraszauna használata között.

Mozgasd át magad

Mielőtt beülnél a kabinba szaunázni érdemes néhány törzsdöntést, karkörzést vagy karmozgatást végezned, hogy átmozgasd a tested.

Ruha és ékszer nélkül

Azt talán felesleges is mondani, hogy minenképpen ruha és ékszer nélkül, törölközőbe csavarva használd az infraszaunát.

Melegítsd elő

Kezdők számára leggyakrabban a 36-45°C meleg bizonyul optimálisnak. Ennek eléréséhez pár percen át érdemes előmelegíteni a kabint.

Minimum 30 perc

Az infraszaunát érdemes – és nem is megterhelő – legalább 30 percig használni. Amennyiben edzettebb vagy, akár 35-45 percet is maradhatsz. 

Pótold a folyadékot

Miután befejezted a szaunázást, fogyassz el legalább egy nagy pohár vizet, hogy pótold a szunázás alatt kiizzadt folyadékmennyiséget.

Zuhanyozz le

Miután végeztél, zuhanyozz le tiszta vízzel, tusfürdő nélkül. A víz hőfokát fokozatosan állítsd hidegebbre, hogy a megnyílt pórusok összezáródjanak.
Synergym-fitneszterem-edzoterem-piheno-reszleg-infraszauna-2

KÚraszerű használat

Várunk pihenő részlegünkben

Érdemes az infraszaunát kúraszerűen alkalmaznod: két-három hétig, de legfeljebb egy hónapig lehetőleg naponta szaunázz fél órát. Ennyi idő elegendő lesz ahhoz, hogy szervezetedből távozzon a méreganyagok többsége, megszabadulj pár plusz kilótól és a bőröd feszesebb legyen.
A kúra első hetében pattanások megjelenését, fejfájást tapasztalhatsz - ezek a méregtelenítési folyamatok beindulását jelzik. A második héttől a fenti tünetek megszűnnek, frissebbnek érzed majd magad. Fontos, hogy ez alatt az idő alatt két és fél-három és fél liter folyadékot fogyassz naponta, valamint ügyelj a kiizzadt vitaminok és ásványi anyagok pótlására is.
A kúra első hetében pattanások megjelenését, fejfájást tapasztalhatsz - ezek a méregtelenítési folyamatok beindulását jelzik. A második héttől a fenti tünetek megszűnnek, frissebbnek érzed majd magad. Fontos, hogy ez alatt az idő alatt két és fél-három és fél liter folyadékot fogyassz naponta, valamint ügyelj a kiizzadt vitaminok és ásványi anyagok pótlására is.

Mire jó a sófal?

Várunk pihenő részlegünkben
Csökkenti a vér koleszterinszintjét, a vérnyomást és a szív megterhelését is. A sótéglák megvilágításából adódóan érvényesül a szín- és fényterápia. Gyógyító hatásán kívül a stresszoldásra, relaxációra illetve a jó közérzetre hat. A sószobában levő telített sóoldat, amely csak természetes anyagokat tartalmaz, képes sóbarlangok klímájának mesterséges előállítására. Az oldat a helységben 70-80 %-os relatív páratartalmat hoz létre, megszünteti a szennyező anyagok jelenlétét.

Használata

Várunk pihenő részlegünkben

A sófal használata kényelmes relaxációs székekben, megfelelően összeválogatott zene kíséretében történik, mely segíti testi és lelki megnyugvásunkban, ellazulásunkban. A sószobát gyermekek, kismamák és bárki használhatja korára vonatkozó korlátozás nélkül. A kúra időtartamára körülbelül 45-50 percet javaslunk. A terápiás használat során kedvezően befolyásolhatjuk a következő betegségeket is:
Synergym-fitneszterem-edzoterem-piheno-reszleg-sofal-2
Ajánlott sportolóknak akik növelni szeretnék a teljesítményüket
Hatásos dohányzóknak akik szívesen tisztítanák tüdejüket
Tökéletes azok számára akik erősítenék immunrendszerünket
Kiválók azoknak is akik szeretnének megszabadulni a városi rossz levegőtől

Ajánlott sportolóknak akik növelni szeretnék a teljesítményüket

Hatásos dohányzóknak akik szívesen tisztítanák tüdejüket

Tökéletes azok számára akik erősítenék immunrendszerünket

Kiválók azoknak akik meg akarnak szabadulni a városi rossz levegőtől